LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

JPL

RSC Anderlecht stelt Vitor Bruno aan als hoofdcoach

🇧🇪 1 uur geleden

Sporting RSC Anderlecht stelde dinsdag de Portugese coach Vitor Bruno voor als nieuwe hoofdtrainer in Lotto Park, met sportief directeur Antoine Sibierski en CEO Kenneth Bornauw naast hem. De aanstelling volgt na een vier weken durende evaluatie van de technische staf van de club en een strikt selectieproces.

Enkele weken eerder had Antoine Sibierski al het podium betreden in dezelfde perszaal voor zijn eigen officiële introductie. Deze week keerde hij terug, ditmaal naast Vitor Bruno, om de nieuwe coach aan de Belgische media voor te stellen. Zowel Sibierski als CEO Kenneth Bornauw toonden zich trots op de aanstelling.

Sibierski legde uit dat de club drie essentiële criteria had vastgesteld voor de functie: persoonlijkheid, trainingsstijl en managementkwaliteiten. "We hadden drie essentiële criteria: de persoonlijkheid, de trainingsstijl en de managementkwaliteiten van een trainer", aldus Sibierski tijdens de briefing. Hij voegde eraan toe dat het selectieproces rond deze pijlers was opgebouwd om een culturele match te garanderen.

Vitor Bruno, een Portugese coach en voormalig assistent van Sérgio Conceição, voldeed aan alle drie de criteria. "Dankzij mijn netwerk kon ik de nodige informatie over Vitor Bruno verzamelen. Het is duidelijk dat hij perfect past bij het DNA van onze club. We hebben tijd genomen om elkaar te ontmoeten en hebben meerdere lange gesprekken gevoerd. Ik was overtuigd door zijn menselijke kwaliteiten. Hij past perfect bij wat ik met deze club wil bereiken", legde Sibierski uit. Sibierski benadrukte dat Bruno’s menselijke kwaliteiten en zijn aansluiting bij het DNA van de club doorslaggevend waren.

Kenneth Bornauw bevestigde dat Vitor Bruno duidelijk de nummer één kandidaat was na een grondige evaluatie van de technische staf aan het einde van het seizoen, amper vier weken geleden. "Vitor was duidelijk onze nummer één kandidaat. Aan het einde van het seizoen – amper vier weken geleden – hebben we een grondige evaluatie van de technische staf gedaan. Daarna zijn we gestart met een strikt proces met Antoine Sibierski, wetende dat we weinig tijd hadden", aldus Bornauw. "Dat gaf ons minder speelruimte dan andere clubs, maar met de komst van Vitor Bruno en Antoine Sibierski, en de terugkeer van Jean Kindermans, zijn we nu volledig klaar om aan die voorbereiding te beginnen en de toekomst van de club vorm te geven", voegde hij toe.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels