LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

JPL

RSC Anderlecht verliest chef Sampdoria, streeft op Karabec €7 m

🇧🇪 1 uur geleden

De al jarenlang communicatiemanager van RSC RSC Anderlecht, Mathias Declercq, heeft na vijf jaar ontslag genomen om communicatiemanager te worden bij Serie B‑club Sampdoria in Italië. Tegelijkertijd heeft de Belgische club de 22‑jarige Tsjechische middenvelder Adam Karabec, met een waarde van €7 miljoen, geïdentificeerd als een mogelijke nieuwe aanwinst.

Jesper Fredberg, voormalig CEO van RSC Anderlecht, werkt al bij Sampdoria, waar Declercq zich bij het personeel zal voegen.

RSC Anderlecht heeft nu een vacature voor een nieuwe persmanager na het vertrek van Declercq. Vorige houders van de functie waren onder meer David Steegen, die momenteel persmanager is bij de Belgische Voetbalbond.

Karabec is uitgeleend door Sparta Praag aan Olympique Lyon, waarbij de Franse club een koopoptie op de 22‑jarige heeft. De beslissing van Lyon over die optie is nog niet bekendgemaakt.

Tsjechische media melden dat RSC Anderlecht gesprekken heeft gestart over de toekomst van Karabec. Het verwachte salaris en de transfersom van de speler worden als hoog omschreven, wat vragen oproept over de haalbaarheid van een transfer.

Het blijft onduidelijk hoe ver RSC Anderlecht de Tsjechische international zal volgen. Het zomerse transferwindow van de club wordt al omschreven als ‘pittig’ met verschillende uitdagende deals in het vooruitzicht.

Het bestuur is al druk geweest met de komst van een technisch directeur, een T1 en een nieuwe voorzitter in dezelfde periode.

De paars‑witte ploeg, zoals RSC Anderlecht wordt genoemd, weegt de financiële implicaties van de potentiële aanwinst af.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels