Europa League
Atlético dient FIFA-klacht in over Julián Álvarez
Atlético Madrid heeft een officiële klacht ingediend bij de FIFA tegen FC Barcelona naar aanleiding van vermeende onregelmatige onderhandelingen rondom Julián Álvarez. De klacht draait om de Argentijnse aanvaller, die nog steeds onder contract staat bij Atlético.
Miguel Ángel Gil Marín bevestigde de stap en benadrukte de plicht van de club om de transferregels te handhaven. “Onze verantwoordelijkheid is om de belangen van Atlético te verdedigen, en daarom gaan we een klacht indienen bij de FIFA tegen Barcelona omdat ze onderhandelden met een speler die nog onder contract stond tijdens de beschermde periode,” aldus hij.
De klacht volgt op het feit dat FC Barcelona rechtstreeks contact heeft opgenomen met Julián Álvarez, ondanks zijn contractuele status. Atlético kwalificeert deze benadering als een schending van de FIFA-transferregels.
Atlético dient klacht in bij FIFA tegen Barça: 'Ze denken dat we zwak of dom zijn'
De kwestie markeert een nieuwe escalatie in de spanningen tussen de twee rivalen in de Spaanse competitie. Atlético streeft ernaar een precedent te scheppen via het juridische kader van de FIFA in Zürich. De zaak draait om de beschermde periode in het contract van Julián Álvarez, die Atlético beweert te zijn geschonden door de acties van FC Barcelona.