LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

Eredivisie

Bas Nijhuis: waarom Messi geen rode kaart kreeg vs Algerije

🇳🇱 2 uur geleden
Lionel Messi ontweek een rode kaart voor zijn tackle tegen Algerije nadat Bas Nijhuis donderdagavond bij Vandaag Inside verduidelijkte dat het incident niet de brutaliteit bevatte die volgens de FIFA-regels vereist is, en daarbij opmerkte dat de scheidsrechter alleen een fluitsignaal gaf en geen gele kaart liet zien, ondanks dat de Argentijn drie doelpunten maakte in de wedstrijd. Bas Nijhuis zei: “Als je de beelden ziet, zeg je: dit is een rode kaart,” en merkte daarbij op dat men in Nederland en bij de UEFA een rode kaart zou hebben gewild. Hij voegde toe dat Messi geen gele kaart kreeg en dat de scheidsrechter alleen floot voor een overtreding. Hij noteerde ook dat de VAR had kunnen zeggen: “Kom kijken,” maar er werd niets gedaan. Nijhuis verwees naar de FIFA-regels die stellen dat een speler alleen moet worden afgevochten voor een werkelijk rode overtreding. Hij betoogde dat de tackle niet genoeg brutaliteit vertoonde, en beschreef hoe Messi snel zijn been terugtrok in plaats van het volledig uit te strekken. Hij uitte zijn persoonlijke onenigheid, zei dat hij verrast was door de beslissing en het niet eens was met het ontbreken van actie. Nijhuis stelde dat de VAR had kunnen ingrijpen, maar er werd niets gedaan. Messi bleef op het veld na de beslissing van de scheidsrechter en scoorde vervolgens drie doelpunten tegen Algerije, dat uit het toernooi werd gezet. De Argentijnse ploeg behaalde de overwinning zonder verdere disciplinaire incidenten. De groepsfase van Argentinië omvat nog wedstrijden tegen Oostenrijk en Jordanië. Deze duels bepalen hun voortgang in het toernooi.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels