LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

Eredivisie

FC Groningen mag thuisfans niet meenemen naar eerste wedstrijd

🇳🇱 5 uur geleden

FC Groningen zal de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen zonder uit supporters spelen, nadat de disciplinaire commissie van de KNVB het beroep van de club heeft afgewezen. De beslissing, genomen na een hoorzitting eind mei, geldt voor de openingswedstrijd van het seizoen 2026/2027.

Op 21 december 2025 reisde FC Groningen naar Go Ahead Eagles voor een uitwedstrijd, waarbij vuurwerk werd afgestoken in de uitvakken tijdens de wedstrijd. Het incident vond plaats in het Deventer Stadion, de thuisbasis van Go Ahead Eagles.

De disciplinaire commissie van de KNVB deed aanvankelijk een schikkingsvoorstel na het incident. FC Groningen ging tegen dat voorstel in beroep.

De club stelde dat het zowel voor, tijdens als na de wedstrijd voldoende maatregelen had genomen om ordeverstoring te voorkomen. De commissie ging niet akkoord met deze interpretatie en wees het beroep af.

Er vond een hoorzitting plaats eind mei, waarbij de commissie besloot de oorspronkelijke sanctie te handhaven. Hierdoor zullen er geen FC Groningen-supporters aanwezig zijn in de uitvakken tijdens de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

De eerste uitwedstrijd van het seizoen 2026/2027 staat gepland voor zondag 16 augustus in Den Haag, waar FC Groningen ADO Den Haag ontmoet met een aftrap om 12:15. Het uitvak zal dus leeg zijn van FC Groningen-fans.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels