LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

Anderson naar City voor recordbedrag van £116 miljoen

🇬🇧 1 uur geleden
Manchester City en Nottingham Forest hebben een gegarandeerd bedrag van £116 miljoen overeengekomen voor de Engelse middenvelder Elliot Anderson, die een vijfjarig contract met een optionele extra jaar zal tekenen. Na een medische keuring in New York deze vrijdag zou hij met bonussen tot £300.000 per week kunnen verdienen. Sportief directeur Hugo Viana zei dat de 23-jarige middenvelder centraal stond in Manchester City’s heropbouw bij het Etihad Stadium. Hij bevestigde dat Anderson sinds het openen van de transfermarkt de belangrijkste doelstelling van de club was geweest. Nottingham Forest-eigenaar Evangelos Marinakis en clubdirecteur George Syrianos bleven tijdens de onderhandelingen onwrikbaar en eisten consequent een recordbedrag. Hun standpunt dwong Manchester City om aan de waardering te voldoen nadat twee openingsbodden door Forest-functionarissen waren afgewezen. Het bedrag van £116 miljoen is gegarandeerd zonder extra’s, zo meldden Daniel Taylor en David Ornstein van *The Athletic*. Hierdoor wordt deze transfer de duurste aankoop ooit voor Manchester City. Engels bondscoach Thomas Tuchel heeft toestemming gegeven voor Andersons reis naar New York voor een medische keuring vrijdagochtend. Deze keuring gaat vooraf aan de ondertekening van het langetermijncontract. Inkomend Manchester City-manager Enzo Maresca heeft nu zijn eerste grote transfer bevestigd voor zijn debuutseizoen bij het Etihad Stadium. Anderson wordt gezien als de ideale vervanger voor een dynamische, energieke middenvelder die druk kan zetten en het spel kan voortzetten. Andersons prestaties voor Nottingham Forest vorig seizoen behoorden tot de meest consistente in de Premier League. Zijn optredens voor Engeland op het WK hebben zijn reputatie nog verder versterkt in aanloop naar deze transfer. Voor Hugo Viana is deze deal een vroege statement van intentie in zijn tweede zomer als verantwoordelijke voor de transfers van Manchester City sinds hij Txiki Begiristain opvolgde in 2025. De club verwacht nog meer aanwinsten voor het sluiten van de transfermarkt.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels