Europa League
Óscar García tekent voor drie jaar bij Pogoń Szczecin
De Spaanse coach Óscar García is aangesteld als nieuwe hoofdcoach van de Poolse Ekstraklasa-club Pogoń Szczecin. Hij tekende een contract voor drie seizoenen, dat loopt tot medio 2029. De aankondiging werd gedaan via de officiële kanalen van de club.
Afgelopen maandag 22 juni berichtten Poolse media dat García een kandidaat was voor de functie bij Pogoń Szczecin. De club bevestigde later dat hij was gekozen als de nieuwe hoofdcoach.
Het contract van García beslaat drie seizoenen en loopt door tot medio 2029. De overeenkomst werd bekendgemaakt via de officiële communicatiekanalen van Pogoń Szczecin.
Hij zal worden bijgestaan door zijn assistent Enrique Sanz Ramírez, die overkomt van Ajax. De Poolse club benadrukte dat het duo samen aan de slag zal gaan bij de club.
"We waren op zoek naar een coach met ervaring op topniveau, een sterke persoonlijkheid, passie voor spelersontwikkeling en toewijding aan aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Óscar bezit deze kwaliteiten en meer. Zijn leiderschap, ervaring en voetbalvisie zullen van onschatbare waarde zijn om een club op te bouwen die kan strijden om prijzen en Szczecin met trots nationaal en in Europa kan vertegenwoordigen," aldus voorzitter Alex Haditaghi op de website van de club.
Pogoń Szczecin wordt de dertiende club in de carrière van García. Eerdere aanstellingen van hem zijn onder meer OH Leuven, Stade Reims, Celta de Vigo, Olympiakos, Watford en Brighton & Hove Albion.
Bij Ajax stond García vijf wedstrijden aan het roer van Jong Ajax en tien wedstrijden als interim-coach van het eerste elftal. Zijn korte periode in Amsterdam eindigde voordat hij naar Polen vertrok.