Europa League
RSC RSC Anderlecht stelt Vitor Bruno aan als nieuwe hoofdcoach
RSC RSC Anderlecht heeft Vítor Bruno aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. De 43-jarige Portugees zal woensdag op Lotto Park worden voorgesteld aan de pers en de fans, wat officieel het begin markeert van de voorbereidingen van de club op het seizoen 2024-25.
Met deze aanstelling kan RSC Anderlecht zonder uitstel beginnen aan het voorseizoen. Clubfunctionarissen benadrukten dat de Belgische club met Vítor Bruno opnieuw een T1 aan het roer heeft.
Een welkomsttweet luidde: “Welkom bij Royal Sporting Club RSC Anderlecht, Vítor Bruno.” De post werd vergezeld van een grafische weergave met drie sterren.
RSC Anderlecht bevestigde dat de deal volledig rond is. De 43-jarige Portugees zal woensdag worden voorgesteld aan de pers en het publiek.
Bruno’s carrière als hoofdtrainer is nog kort. Hij begon het seizoen 2024-2025 als coach van FC Porto, maar werd na enkele maanden aan de kant gezet.
Hij kan putten uit zijn ervaring als assistent van Sergio Conceição. In die rol stond hij onder de temperamentvolle Portugees bij SC Braga, FC Nantes en Porto.
Bruno krijgt de taak om het paars-witte DNA nieuw leven in te blazen, dat door RSC Anderlecht wordt gedefinieerd als aanvallend en creatief voetbal. De club verwacht dat zijn filosofie de speelstijl van het team zal bepalen.
Zijn eerste test volgt binnen een maand, wanneer RSC Anderlecht in de tweede kwalificatieronde van de Europa League tegen Hammarby IF speelt. De Belgische club kan zich geen misstap veroorloven in die wedstrijd.