LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

DAMES DAMES

Pelova verlaat Arsenal en tekent bij Tottenham

🇳🇱 48 minuten geleden

Nederlanders middenvelder Victoria Pelova, 27, zal volgend seizoen het shirt van Tottenham Hotspur dragen. Dat maakte ze in mei bekend, toen ze haar vertrek bij Arsenal aankondigde, waar ze 3,5 jaar speelde en een aflopend contract had. Voor Arsenal speelde ze 56 competitiewedstrijden, waarin ze vier keer scoorde en elf assists gaf.

Arsenal won vorig seizoen de Champions League. Dit seizoen bereikte de Londense club de halve finales en werd tweede in de Women's Super League. Pelova verloor onder Nederlandse coach Renée Slegers haar basisplaats.

Bij Tottenham zal ze samenspelen met twee andere Nederlandse internationalsters: verdediger Lize Kop en middenvelder Caitlin Dijkstra, die overkwam van VfL Wolfsburg.

Pelova zei op de kanalen van Spurs: "Het voelt goed om hier te zijn. Ik word door iedereen goed ontvangen. Ik kan niet wachten op het nieuwe seizoen." Deze uitspraken deed ze kort na de transferaankondiging.

Pelova maakte in het begin van 2023 de overstap van Ajax naar Arsenal. Daarmee belandde ze in de Engelse Women's Super League.

Ze heeft 71 caps voor het Nederlands elftal op haar naam staan en scoorde zeven keer voor de Oranje.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels