Europa League
Lewis-clan investeert £100 miljoen in Spurs’ zomertransferperiode
De Lewis-familie heeft opnieuw £100 miljoen gepompt in Tottenham Hotspur om nieuwe manager Roberto De Zerbi te steunen in de komende zomertransferperiode. Dit volgt op een soortgelijke injectie van £100 miljoen die vorig oktober werd gedaan, waardoor de club opnieuw meer financiële armslag krijgt.
De Lewis-familie heeft herhaaldelijk benadrukt dat ze geen plannen hebben om Tottenham Hotspur te verkopen, ondanks geruchten over interesse van mogelijke kopers in het afgelopen jaar. Hun standpunt bevestigt dat ze nog steeds de belangrijkste aandeelhouders zijn en zich blijven inzetten voor het huidige project.
Roberto De Zerbi komt met een reputatie voor aanvallend voetbal en de taak om de positie van Tottenham te herstellen na twee opeenvolgende 17e plaatsen. De Italiaanse coach mag verwachten dat hij de middelen krijgt om een competitief team op te bouwen.
Op verdedigend vlak heeft Tottenham de verdediging al versterkt door de komst van Andrew Robertson, Marcos Senesi en Jan Paul van Hecke. Deze aanwinsten moeten de lekkende verdediging, die vorig seizoen het team parten speelde, aanpakken.
De volgende focus van de club ligt op het middenveld, waar ze een dubbele duurtransfer voor Sandro Tonali en Mateus Fernandes in de planning hebben. Het binnenhalen van beide spelers zou de creatieve en verdedigende balans in het centrum aanzienlijk verbeteren.
Naast het middenveld worden er ook aanvallers gelinkt, zoals Marcus Rashford en de opkomende Ivoriaanse ster Yan Diomande. Deze namen doen vermoeden dat de club zijn aanvalslinie wil vernieuwen om een derde opeenvolgende degradatiestrijd te voorkomen.
Zelfs voor de laatste financiële injectie was Tottenham al zeer actief op de transfermarkt. De urgentie van de club weerspiegelt de wens om een derde degradatiestrijd op rij te voorkomen.