LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

België’s WK-ploeg onder vuur na weglating Godts

🇧🇪 1 uur geleden

Mika Godts, de spits van Ajax, ontbrak opvallend in de selectie van België voor het WK, een punt dat naar voren kwam nadat het team in de eerste twee groepswedstrijden gelijk speelde tegen Egypte (1-1) en Iran (0-0). De afwezigheid werd bekritiseerd als een gemiste kans.

De kritiek kwam naar voren in VP’s Studio Oranje, een programma dat de prestaties van België op het toernooi analyseert. De show richt zich op de tactiek en de spelerskeuzes van de nationale ploeg tijdens het WK.

‘Ik dacht ook: ze hadden Godts moeten meenemen,’ zei Kaj Ramsteijn in Studio Oranje. Hij gaf aan dat de aanwezigheid van de spits het verloop van de wedstrijden had kunnen veranderen.

Ramsteijn werd vergezeld door hoofdredacteur Dennie van Laar en voormalig Nederlands international Daryl Janmaat, die 34 interlands speelde voor Oranje. De drie bespraken de impact van afwezige spelers op de campagne van België.

Ramsteijn wees erop dat Jérémy Doku ook niet beschikbaar was voor de wedstrijden. Hij vroeg zich af wie de creatieve rol van beide spelers kon invullen.

Hij voegde toe dat België ‘simpelweg te weinig kwaliteit’ heeft en riskeert ‘niets’ te betekenen zonder extra vuurkracht. De commentator koppelde het gebrek aan diepgang aan de gelijke spelen tegen Egypte en Iran.

De laatste aflevering van Studio Oranje, met Daryl Janmaat, is beschikbaar op Spotify voor luisteraars die meer analyse willen. Het programma belooft verdere discussie over het WK, waaronder onderwerpen als Louis van Gaal versus Ronald Koeman.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels