LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

RSC Anderlecht stopt samenwerking met Bram Geers na één seizoen

🇧🇪 2 uur geleden

Royal Sporting Club RSC Anderlecht heeft de samenwerking met prestatiedirecteur Bram Geers na slechts één seizoen beëindigd. Deze beslissing volgt op een operationele evaluatie onder leiding van de nieuwe sportief directeur Antoine Sibierski, die deze zomer aan de slag ging.

Geers, die momenteel deel uitmaakt van de staf van het Duits voetbalelftal tijdens het WK in Qatar, was in oktober 2023 teruggekeerd naar RSC Anderlecht op verzoek van CEO Sport Tim Borguet. Zijn rol als prestatiedirecteur hield in dat hij de fysieke ontwikkeling en medische zorg van de spelers coördineerde.

De beëindiging werd bevestigd na een gesprek tussen Geers en Sibierski, met onmiddellijke ingang. RSC Anderlecht versterkt zijn technische staf door vier nieuwe assistenten aan te stellen onder hoofdtrainer Vítor Bruno, waaronder Pedro Oliveira als extra fysiektrainer.

Tussen 2017 en 2022 was Geers al eerder in dienst bij RSC Anderlecht als fysiektrainer, voordat hij in 2022 vertrok naar Burnley samen met Vincent Kompany. Daarna maakte hij de overstap naar Bayern München in de Bundesliga, om uiteindelijk terug te keren naar RSC Anderlecht om dichter bij huis te zijn.

Op dit moment bevindt Geers zich in Noord-Amerika voor het WK, waar hij als fitnesscoach werkt onder bondscoach Julian Nagelsmann, actief op locaties in de Verenigde Staten, Canada en Mexico.

Nieuwe RSC Anderlecht-trainer Vítor Bruno heeft al optimisme uitgesproken over de toekomst van de selectie, met de woorden: “Ik reken op Nathan De Cat.”

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels