JEUGD
Arsenal stelt Eneko Angulo aan als revalidatiehoofd
Arsenal heeft Eneko Angulo, de langjarige hoofdverantwoordelijke voor revalidatie bij Real Betis, aangesteld als nieuwe medisch directeur. De overstap werd op 22 juni 2026 bevestigd nadat Angulo een aantrekkelijk aanbod van de Premier League-kampioen en finalist in de Champions League accepteerde. Hij wil bij Arsenal de medische afdeling grondig vernieuwen.
Real Betis ziet Angulo’s vertrek als een grote aderlating voor de club. Hij verlaat Betis na twaalf jaar dienst, waarin hij eerst werkte in de jeugdacademie voordat hij de leiding nam over de revalidatie van het eerste elftal.
Verslaggever Mateo Gonzalez meldde dat Angulo een lucratief aanbod van Arsenal accepteerde. Hij begon zijn loopbaan bij Betis als assistent in het team van toenmalig coach Manuel Pellegrini, na eerder ervaring op te hebben gedaan in de jeugdacademie.
Op X plaatste Angulo een afscheidsbericht waarin hij terugkeek op zijn twaalfjarige periode. *"Het is niet makkelijk om afscheid te nemen van jullie,"* schreef hij, en beschreef zijn groei van stagiair tot hoofd van de revalidatie.
Arsenal staat gepland tegenover Real Betis in Dublin op 5 augustus. De club heeft al Dr. Zaf Iqbal ontslagen van de medische staf.
Arsenal haalt flink wat medisch personeel weg bij Aston Villa om de recente blessureproblemen aan te pakken. De club hoopt dat de nieuwe medische aanwinsten een einde maken aan de blessures die hen de afgelopen jaren parten speelden.
Angulo’s expertise wordt verwacht de medische en prestatiegerichte operaties van Arsenal te versterken. Zijn komst komt net voor de wedstrijd in Dublin, wat een persoonlijke dimensie geeft aan de aankomende confrontatie.