WK
Atlético Madrid en Arsenal mikken op Manu Koné
Atletico Madrid heeft de komst van de 25-jarige middenvelder Manu Koné als prioriteit gesteld, ondanks dat ook Arsenal de Franse international, die deze zomer AS Roma gaat verlaten, probeert binnen te halen. De Fransman, die in de wedstrijd tegen Irak op het WK 2026 in actie kwam, heeft een contract tot 2029, maar een vertrek deze zomer wordt verwacht.
L’Équipe berichtte eerder deze maand dat Arsenal geïnteresseerd is in het contracteren van Koné. De club ziet de middenvelder als een langetermijnversterking.
AS Roma kampt met financiële problemen, waardoor het vertrek van de ex-speler van Toulouse FC onvermijdelijk lijkt. Konés contract loopt door tot 2029, maar een zomerse exit wordt als waarschijnlijk beschouwd.
Franco-Belgische journalist Sacha Tavolieri meldde dat afgevaardigden van Atletico Madrid meerdere keren naar de Italiaanse hoofdstad zijn gereisd om Koné te observeren. De ploeg uit La Liga ziet hem als hun belangrijkste middenvelddoelwit.
Tavolieri voegde eraan toe dat Atletico ook een back-upoptie in gedachten houdt: de Belgische middenvelder Mandela Keita, die momenteel voor Parma speelt. Keita biedt een alternatief als de hoofdtransfer niet doorgaat.
Het verhaal is samengesteld door journalist Luke Entwistle voor GFFN. Zijn rapport benadrukt de groeiende concurrentie om de middenvelder.
Als Atletico Koné binnenhaalt, versterken ze hun middenveld voor het komende seizoen. De focus op Koné laat zien dat de club streeft naar Europese kwalificatie.