LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

Derksen twijfelt aan Frenkie de Jong na Zweden

🇳🇱 gisteren
Johan Derksen heeft de prestatie van Frenkie de Jong voor Oranje tegen Zweden geprezen, maar twijfelt of de middenvelder zulke hoge prestaties consistent kan volhouden. Derksen deed deze uitspraken tijdens een optreden in *Vandaag Inside*, waar hij ook sprak over de druk van sociale media op topvoetballers. Derksen opende het segment met de vraag: “Begrijpen jullie waarom voetballers zo gevoelig zijn?”, waarna hij verwees naar De Jongs recente 5-1-overwinning op Zweden. De international had een uitstekende wedstrijd gespeeld, wat breed werd geprezen. De voormalige international ging vervolgens in op de sociale media-critici die spelers als De Jong te verduren krijgen. “Ik hoor dramatische verhalen: sociale media is de grootste tegenstander van onze topvoetballers. Dat los je zo op – ik deed het ook: stop met het gebruik van sociale media,” zei hij. Derksen vervolgde: “Ik hoor soms nare dingen over mezelf, maar ik zie ze niet. Ze zijn zo ijdel en nieuwsgierig naar zichzelf.” Hij bekritiseerde mediaverhalen en wees spelers aan die kritiek afdoen als onterecht, ondanks hun gebrek aan inzicht in het spel. Piet van der Gijp sloot zich aan bij Derksens voorzichtige optimisme over De Jong. “Wij zijn fans van Frenkie de Jong. Wat hij zaterdag deed, was niet normaal. Maar is dat het niveau? Hij zal niet altijd op dat niveau presteren,” aldus Van der Gijp. Hij voegde toe: “Iniesta en Xavi haalden dat niveau drie keer per week. Misschien is dat niet realistisch voor De Jong. Ik denk niet dat hij dat elke week kan halen.” Derksen viel hem bij: “Ik ontken niet dat hij een fantastische voetballer is. Tegenstanders komen niet bij de bal als hij hem heeft, maar hij moet 20 of 30 meter verder komen.” Hij concludeerde: “Ik heb altijd het gevoel dat hij beter kan. Hij is een goede speler, maar waarom niet actiever zijn in het strafschopgebied in plaats van aan de rand ervan?” De discussie vond plaats tijdens een segment in *Vandaag Inside*, waar Derksen ook reclame maakte voor de nieuwste *Studio Oranje*-podcast met Daryl Janmaat. De podcast gaat over het aankomende WK, Janmaats carrière, vergelijkingen tussen Louis van Gaal en Ronald Koeman, en portretten van Brian Brobbey en Denzel Dumfries.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels