Premier League
Kimmich: 1-2 tegen Ecuador een verdiende nederlaag
Duitsland-aanvoerder Joshua Kimmich zei na de 1-2 nederlaag tegen Ecuador dat dit een verdiende nederlaag was na de tweede helft. In een interview met de ARD gaf hij toe dat de ploeg minder balverlies moet hebben om doelpunten tegen te gaan en de algehele prestaties in de komende ronde van 32 te verbeteren.
Voor de wedstrijd had de DFB-ploeg al de groepswinst veiliggesteld. Hun status als groepswinnaar was al bevestigd, ondanks de nog komende wedstrijd.
De ontmoeting eindigde in een 1-2 nederlaag voor Duitsland, een resultaat dat een grotendeels slechte prestatie benadrukte. Ecuador’s overwinning gooide roet in het eten van de Duitse verwachtingen voor een soepel groepsafsluiting.
"Na de tweede helft moet je zeggen dat dit een verdiende nederlaag was," aldus aanvoerder Joshua Kimmich tegenover de ARD na de wedstrijd. De uitspraak weerspiegelde zijn beoordeling van de algehele prestatie van het team.
Ecuador viert vrijdag vrije dag na EK-winst op Duitsland
"We begonnen eigenlijk goed aan de wedstrijd. Maar daarna gaven we de bal te vaak weg en nodigden we de tegenstander uit," legde Kimmich uit. Hij wees balbezitfouten aan als een cruciale factor in de nederlaag. "We kunnen niet elke wedstrijd één of twee goals tegen krijgen. We moeten ons aantal balverliezen minimaliseren, en dan kunnen we iedereen verslaan," voegde Kimmich toe. De aanvoerder benadrukte de noodzaak van strakkere controle om op het hoogste niveau te kunnen concurreren.Ecuador stunt tegen groepswinnaar Duitsland en voltooit comeback in slotfase
Het is nog onduidelijk tegen welke tegenstander Duitsland in de ronde van 32 zal uitkomen. Deze onzekerheid houdt de ploeg zonder een concreet doel voor de volgende wedstrijd. Een duidelijke verbetering in prestatie is essentieel.