Eredivisie
Koeman kiest basiself, Van de Ven op de bank tegen Tunesië
Nederland-coach Ronald Koeman heeft Micky van de Ven niet opgenomen in de basiself voor de toernooiwedstrijd tegen Tunesië op donderdag. In plaats daarvan kiest hij voor Nathan Aké, terwijl de rest van de opstelling ongewijzigd blijft ten opzichte van de 5-1 zege op Zweden drie dagen eerder.
Youri Mulder zei dat Koeman de juiste beslissing heeft genomen door niet te veel wijzigingen aan te brengen in de basis. "Het is goed dat je niet te veel verandert. Je moet ook groeien in een toernooi," aldus de voormalig international.
Rafael van der Vaart, die eveneens in de uitzending aanwezig was, bekritiseerde de lengte van Van de Vens afwezigheid. "Van de Ven speelt nu al zo’n acht dagen niet. Dat is best lang." Hij wees erop dat de linksbenige speler de wedstrijd tegen Tunesië vanaf de bank zal beginnen en op de bank zit voor de volgende ronde.
Van der Vaart en Van Hooijdonk waarschuwen voor Kansas City
Pierre van Hooijdonk stelde dat Van de Ven later in het toernooi terug zal keren op het veld. "Hij speelde zijn beste wedstrijden niet (tegen Japan en Zweden, red.). Maar ik denk dat hij een vaste waarde is onder deze bondscoach," zei hij.Van der Gijp spoort Koeman aan tot snelle start tegen Tunesië
De Nederlandse ploeg zal dus vertrouwen op dezelfde kern die recent de 5-1 overwinning behaalde, in de hoop dat de continuïteit zich vertaalt in een sterke prestatie tegen Tunesië.