Eredivisie
Duizenden trekken naar Oranje-bus in VS
De AD Voetbalpodcast-special blikt terug op de Oranjebus-fanmarsen, met meer dan 10.000 supporters in Dallas en ruim 15.000 in Houston. Vandaag staat de mars in Kansas City gepland, met twee bussen en een onzekere opkomst.
De Oranjemars gaat vooraf aan elke Oranje-wedstrijd en maakt deel uit van de Oranjebus-traditie. In Kansas City staat de mars vandaag op het programma en zullen twee bussen een zee van Oranje-fans aanvoeren.
In Dallas stonden meer dan 10.000 fans langs de route, terwijl Houston ruim 15.000 supporters trok. Dit toont de groeiende internationale enthousiasme voor het Nederlands elftal.
De sfeer wordt bepaald door drie mannen: Yves Berendse, Yuki en Feest DJ Ruud. Zij mixen Nederlandse meezingers met Amerikaanse hits en Mexicaanse feestmuziek, waardoor de Oranjemars uitgroeit tot een internationale viering. Ze werden samen met oud-internationals Wesley Sneijder en Edwin van der Sar op de Oranjebus gefotografeerd.
Deze drie zijn ook te gast in de AD Voetbalpodcast-special, waar ze samen met Etienne Verhoeff hun ervaringen delen en persoonlijke inzichten geven in de fanbijeenkomsten. Het segment wordt gepresenteerd als een speciale editie van de AD Voetbalpodcast.
Hugo Borst zei: ‘Met veel kabaal reed ik ’s nachts over de Willemsbrug, met een belachelijk klein Marokkaans vlaggetje uit mijn raam’, verwijzend naar een nachtelijke rit over de Willemsbrug met een klein Marokkaans vlaggetje.
Luisteraars kunnen de volledige AD Voetbalpodcast beluisteren via de AD-app of elk ander podcastplatform. De aflevering is nu beschikbaar voor on-demand luisteren.