LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

Europa League

Oscar Garcia stopt bij Ajax na vier maanden

🇳🇱 6 uur geleden

Oscar Garcia, de Spaanse coach, verlaat Ajax na slechts vier maanden. De club en de 53-jarige coach zijn tot een wederzijdse overeenkomst gekomen om zijn contract, dat tot medio 2027 zou lopen, te ontbinden. Garcia was in eerste instantie door technisch directeur Jordi Cruijff aangesteld als coach van Jong Ajax in februari en een maand later gepromoveerd tot interim-hoofdtrainer.

Ajax ging het seizoen in met als doel een top-drie-notering. Uiteindelijk eindigde de club op de vijfde plaats en verzekerde zich via de play-offs van een plek in de Conference League.

Garcia, een voormalig speler van FC Barcelona, leidde Ajax naar een overwinning in de finale tegen FC Utrecht. Na de wedstrijd weigerde hij commentaar te geven op een mogelijke terugkeer naar Jong Ajax.

Na zijn debuut als coach van Jong Ajax zei Garcia dat hij nog niet aan het begin van zijn trainerscarrière stond en het leuk vond om jong talent te trainen. Als interim-hoofdtrainer uitte hij herhaaldelijk de wens om hoofdtrainer van Ajax te blijven.

Technisch directeur Jordi Cruijff stelde eerder deze maand een andere Spanjaard, Míchel, aan als hoofdtrainer, waarmee de hoop van Garcia op een vaste aanstelling vervlogen was.

Met het ontbonden contract, dat tot medio 2027 zou lopen, begint Ajax nu aan de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zonder hoofdtrainer. De club zal snel een vervanger moeten aanstellen.

Journalist Johan Inan, die Ajax volgt voor de website, merkt ook op dat Ismaël Koné een dubbele beenbreuk heeft opgelopen, maar eerst nog een teamfoto moet maken met een teamgenoot.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels