LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

Vandenbempt kritiseert meerdere Rode Duivels na WK-stalemate Iran

🇧🇪 3 uur geleden
België staat momenteel derde in wat velen beschouwen als de zwakste groep op het WK voetbal na twee opeenvolgende gelijke spelen tegen Egypte en Iran. Peter Vandenbempt heeft een vernietigende beoordeling gegeven van de prestaties van de Rode Duivels en geen enkele speler gespaard van kritiek. "Voor de wedstrijd tegen Egypte kon je nog excuses verzinnen, maar voor deze prestatie zijn er geen," vertelde Vandenbempt. Hij twijfelde aan de efficiëntie van het team, ondanks doelman Thibaut Courtois die uitblonk. "Oké, we hadden twee of drie doelpunten kunnen maken, maar Courtois was onze beste speler. De Duivels waren het gelukkigste team door het afkeuren van het doelpunt van Taremi," vervolgde hij. Iran had voor de rust al meerdere keren het net geraakt, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Vandenbempt wees ook op individuele tekortkomingen naast de collectieve strijd. "Kevin De Bruyne wilde nog één WK om te stralen, maar de harde conclusie is dat hij in beide wedstrijden niet op zijn best is geweest. Je kunt zijn inzet niet betwisten, maar zijn spel is verre van goed." Hij voegde eraan toe: "Meunier is een ander voorbeeld van een speler die nog steeds zijn beste vorm zoekt. Ik vond het vreemd dat hij voor Castagne begon." De commentator had ook wat lof voor Leander Dendoncker. "Dendoncker was solide, maar niet beslissend genoeg. Het was jammer dat Ngoy de verkeerde beslissing nam – hij had Taremi terug kunnen halen. Afgezien daarvan was hij uitstekend." De verrassende opname van Romelu Lukaku trok ook commentaar. "Het is duidelijk dat hij niet klaar was voor dit soort wedstrijd. Dat is niet zijn schuld – we weten waar Lukaku vandaan komt – maar je voelt dat hij het gevoel en ritme mist voor topwedstrijden. De bal stuiterde ongemakkelijk van zijn voet en zijn controle was weg. Garcia moet gedacht hebben dat nood de wet breekt, maar het was geen goed idee," concludeerde Vandenbempt. Bondscoach Rudi Garcia had efficiëntie genoemd als een belangrijk punt na de wedstrijd. Vandenbempts opmerkingen volgen op de tweede opeenvolgende gelijke spelen van België in Qatar.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels