Premier League
Kaide Gordon verlaat Liverpool na recordtransfer
Kaide Gordon, de recordbrekende aanvaller van Liverpool die op 17 jaar en drie maanden de jongste FA Cup-scorer van de club werd in januari 2022, staat nu op het punt om te vertrekken na vijf jaar bij Anfield. Het mogelijke vertrek van de Nederlandse aanvaller sluit aan bij een golf van vertrekkers die de selectie aan het herstructureren is.
Liverpool’s zomerherschikking is al begonnen met het vertrek van Mo Salah, Andy Robertson en Ibrahima Konaté. De drie vormden belangrijke pijlers van het Premier League-titelwinnende elftal van Arne Slot.
Nu hangt de toekomst van Joe Gomez, Curtis Jones en Alexis Mac Allister in de lucht. Zowel Jones als Mac Allister worden gelinkt aan interesse van Europese en Premier League-clubs.
Ook Cody Gakpo zou op de radar van Tottenham staan. Liverpool heeft aangegeven open te staan voor een verkoop van de Nederlandse aanvaller.
Wataru Endo, Stefan Bajcetic, Federico Chiesa en Kostas Tsimikas zouden eveneens in beeld zijn voor mogelijke transfers. De club moet beslissen of ze nieuwe spelers willen aantrekken of vertrouwen op Andoni Iraola om talenten uit de jeugdacademie te promoveren.
Oakley Cannonier, de voormalige topscorer van de U18, is al vrijgegeven door Liverpool. Kaide Gordon, die in januari 2021 van Derby County kwam en werd uitgeroepen tot beste tiener van het land, imponeerde Jürgen Klopp en zijn staf voordat hij de jongste FA Cup-scorer van de club werd op 17 jaar en drie maanden.