LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

Broers Van de Kerkhof kritiek op Memphis Depay

🇳🇱 4 uur geleden

René en Willy van de Kerkhof hebben de prestaties van het Nederlands elftal tegen Zweden geprezen, waarbij ze Oranje beschreven als spelend “als wereldkampioenen” in een 5-1 overwinning. De PSV-legendes bekritiseerden ook het leiderschap van Virgil van Dijk tijdens de wedstrijd.

De broers stelden dat de spelers van Oranje “te aardig” tegen elkaar zijn en pleitten voor harder onderling feedback op het veld. “Je staat met elf vijanden op het veld,” aldus Willy. “Je moet elkaar de harde waarheid vertellen om te winnen.”

René wees op het ontbreken van een “moordenaarsinstinct” in de huidige selectie en vergeleek die ongunstig met eerdere Nederlandse teams. “We hadden Cruijff, Van Hanegem, Søren Lerby – spelers die koste wat kost wilden winnen,” zei hij. “Dat ontbreekt nu.”

De twee prezen Cody Gakpo, Crysencio Summerville en Brian Brobbey als belangrijke aanvallers en suggereerden dat Memphis Depay’s rol nu overbodig is. René verklaarde: “Hij gaf één assist, maar dat was zijn enige bijdrage in twintig minuten. Ik spreek meer mensen die klaar zijn met hem – behalve Koeman.”

Willy voegde daaraan toe: “Laat hem genieten van zijn vakantie,” verwijzend naar Depay’s toekomst bij het nationale team. De opmerkingen komen voort uit lopende discussies over de aanvalsopties van Oranje in aanloop naar de komende wedstrijden.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels