WK
Wieffer nog wacht op WK-minuten bij Oranje
Mats Wieffer heeft nog geen WK-debuut gemaakt voor Nederland, ondanks de pragmatische acceptatie van de 26-jarige verdediger over zijn situatie. De rechtsback van Brighton & Hove Albion blijft hoopvol op speelminuten in de volgende fase van het toernooi, nu Oranje de groepsfase als nummer één heeft afgesloten.
Wieffer gaf toe dat zijn selectie in de selectie van Ronald Koeman als een verrassing kwam. Hij vertelde dat hij pas op woensdag tijdens een trainingssessie na afloop van het seizoen op de hoogte werd gesteld. "Toen ik voor twee extra trainingen moest komen en toen op woensdag hoorde dat ik in de selectie zat, was ik natuurlijk heel, heel blij. Maar om te zeggen dat ik het had verwacht, zou een groot woord zijn," aldus hij.
Oranje voltooide de groepsfase ongeslagen en kwalificeerde zich als groepswinnaar, maar Wieffer bleef ongebruikt. "Ik had natuurlijk gehoopt op speelminuten, vooral omdat we al gekwalificeerd waren, maar we hebben er niets over besproken. Het belangrijkste is dat we gewonnen hebben."
De 26-jarige, speciaal door Koeman aangetrokken voor de rechtsbackpositie, benadrukt dat hij geen frustratie voelt over zijn gebrek aan speeltijd. "Ik vind het al geweldig om hier te zijn. We hebben een geweldige groep en er wordt veel gelachen, dus dat zorgt voor een goede sfeer. Ik heb absoluut geen probleem met mijn rol, al hoop ik natuurlijk dat ik op een gegeven moment tijdens dit toernooi aan spelen toekom."