Eredivisie
Willem van Hanegem over Koemans ‘ik-ik-ik’
Voormalig Nederlands middenvelder Willem van Hanegem merkte op dat bondscoach Ronald Koeman in zijn mediaberichten consequent een individualistische toon hanteert. Van Hanegem zei dat Koemans formuleringen klinken als “ik ik ik” in plaats van een collectief “wij”, een patroon dat hij altijd opvallend en vreemd vindt.
Hij bracht deze observatie naar voren in de uitzending van “VP’s Willem&Wessel”. De aflevering werd vandaag uitgezonden om 10:02 en kreeg twee reacties van kijkers.
Het programma had als agenda de bespreking van het Nederlands elftal, vaak aangeduid als Oranje. Ook werd er diepgaande analyse gegeven van Ronald Koemans coachingsaanpak.
Japanse aanvaller Takefusa Ueda was een ander belangrijk gespreksonderwerp. De show keek naar zijn rol binnen de internationale competitie.
Ook het Portugese nationale team kwam ter sprake tijdens de uitzending. Het segment vergeleek de tactieken van Portugal met die van Oranje.
Van Hanegems kritiek benadrukt een waargenomen verschuiving naar persoonlijke branding in Koemans publieke uitspraken. Hij noemde de gewoonte “gek”.