JEUGD
FC Twente haalt WK-striker Weghorst binnen
Dertigjarige Nederlandse spits Wout Weghorst verlaat Ajax om transfervrij over te stappen naar FC Twente, waar hij een tweejarig contract tekent in Enschede. Hij vertrekt naar het WK met het Nederlands elftal. De voormalige Ajax-aanvaller, die 52 interlands en 14 doelpunten scoorde voor Oranje, komt als vrije speler aan.
Weghorst speelde de afgelopen twee seizoenen bij Ajax voordat hij als vrije speler vertrok. Het tweejarige contract markeert zijn eerste permanente terugkeer naar het Nederlandse voetbal na een periode in het buitenland.
Zijn buitenlandse avonturen omvatten periodes bij VfL Wolfsburg, Burnley, Beşiktaş, Manchester United en Hoffenheim. Die ervaringen verrijkten een carrière die begon in Nederland.
Weghorst vertrekt bij Ajax naar Twente na twee jaar in Amsterdam
Weghorst speelde in zijn jeugd bij de amateurclub NEO in Borne voordat hij doorbrak bij Heracles Almelo. Later speelde hij voor FC Emmen en AZ in de Nederlandse competitie. Technisch directeur Erik ten Hag zei: *"We zijn er enorm trots op dat Wout Weghorst voor FC Twente gaat voetballen. Wie is dat nou niet als een spits van Oranje met meer dan vijftig interlands naar je club komt?"* De uitspraak benadrukt de enthousiasme van de club over de transfer. De club voegde eraan toe: *"Deze transfer is voor ons een buitenkans. Hij is een op-en-top prof en hét voorbeeld van wat je allemaal kunt bereiken als voetballer wanneer je er alles voor over hebt. Een speler met zo’n indrukwekkende staat van dienst is normaal onhaalbaar voor FC Twente."* De verklaring benadrukt hoe zeldzaam het is om een speler van zijn kaliber binnen te halen.