LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

Eredivisie

Groningen beëindigt samenwerking met Mendes door gebrek aan speeltijd

🇳🇱 5 uur geleden

FC Groningen heeft vandaag bekendgemaakt dat de 26-jarige vleugelspeler Rui Mendes de club verlaat na 2,5 seizoenen. Mendes speelde in totaal 39 wedstrijden, scoorde vier keer en gaf twee assists. Zijn contract, dat oorspronkelijk tot medio 2027 liep, is nu voortijdig beëindigd. De beslissing werd bevestigd via de officiële kanalen van de club.

Groningen haalde Mendes in de winter van 2024 weg bij FC Emmen voor een bedrag van €300.000. Beide clubs speelden dat seizoen in de Keuken Kampioen Divisie.

Bij Emmen gold Mendes als een belangrijke speler en stond hij regelmatig in de basis. Zijn prestaties daar overtuigden Groningen om te investeren in de toen 26-jarige vleugelspeler.

Bij Groningen lukte het Mendes niet om zijn vorm te pakken. In het afgelopen seizoen kwam hij slechts zes keer in actie en stond hij nooit in de basisopstelling. In totaal speelde hij 39 wedstrijden in tweeënhalf seizoen, waarin hij vier keer scoorde en twee assists gaf.

Oorspronkelijk liep zijn contract tot medio 2027, maar partijen zijn overeengekomen om het voortijdig te ontbinden. Mendes mag nog wel trainen met de onder-21 van Groningen om zijn conditie op peil te houden.

"Na een start als vaste waarde in de Eredivisie, nam de speeltijd de afgelopen twee seizoenen af", aldus de club. De verklaring weerspiegelt de wederzijdse beslissing om uit elkaar te gaan.

Beide partijen gingen voor de nieuwe campagne in gesprek, maar kwamen tot de conclusie dat een scheiding de beste optie was. Mendes zal nu als vrije speler op zoek gaan naar nieuwe kansen elders.

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels