LIVE
Geen live wedstrijden
🌍 Andere regio's



🌐 Alle regio's
ONE GAME. ONE COMMUNITY. ALL TOGETHER.
← Terug naar artikels

WK

Garcia's lot hangt af van wedstrijd Nieuw-Zeeland

🇧🇪 2 uur geleden
De Rode Duivels weten precies wat ze moeten doen zaterdagochtend om 05:00 Belgische tijd hun WK-avontuur te verlengen: winnen. Of in elk geval een nederlaag voorkomen en hopen op gunstige resultaten elders. Vroege overwinningen lijken steeds noodzakelijker om momentum op te bouwen voor de confrontatie met Nieuw-Zeeland. De publieke opinie raakt tijdens WK-toernooien in een stroomversnelling, met tot wel elf miljoen armstoelcoaches die hun zegje doen. De komende dagen zullen nog meer analyses brengen, inclusief input van vooraanstaande deskundigen. Hein Vanhaezebrouck heeft duidelijk gemaakt wat zijn voorkeur heeft: hij kiest voor Hans Vanaken in de basisopstelling tegen Nieuw-Zeeland. "Nieuw-Zeeland heeft fysiek kracht en schiet veel ballen in het strafschopgebied," aldus hij. "Dat is een extra aandachtspunt. Ze spelen direct voetbal met snelle omschakelingen en veel loopwerk. We moeten oppassen dat we niet opnieuw in de problemen komen." Vanhaezebrouck voegde toe: "Ze zijn niet zo zwak. Maar Nieuw-Zeeland is geen dubbele defensieve muur. Ze spelen open voetbal, dus ik kan me niet voorstellen dat we hen niet verslaan. Maar als je deze wedstrijd niet wint, heb je geen plek in de volgende ronde." Frank Raes wees op de overvloed aan meningen rond het team. "De analyses exploderen nu – iedereen heeft een oplossing," zei hij in *Frank & Franky*. "Er zijn honderden podcasts en meningen, en iedereen heeft zijn eigen idee. Het blijft het gesprek van de dag, en de impact op het publiek is enorm." Raes ging verder: "Ik voel me bijna een beetje sorry voor Rudi Garcia. Iedereen heeft een mening. De zijne is de enige die telt, maar hoe lang nog? Als alles nu misgaat, is het afscheid van Garcia. Na het toernooi wordt alles bekeken – dat is logisch." Raes voegde eraan toe: "Maar de sfeer is nog steeds goed. Dat blijft zo. Hoewel resultaten wel de moraal beïnvloeden." Franky Van der Elst reageerde: "Het zal stil zijn in het vliegtuig als we vroeg naar huis moeten. Maar ik wil toevoegen: wij roepen allemaal vanaf de tribune, maar dat is makkelijk voor ons. De coach moet de beslissingen nemen, en dat is veel moeilijker."

Discussie (0)

Wees de eerste om te reageren!

Reageer op dit artikel

Kies een weergavenaam — je hoeft je echte naam niet te gebruiken

Je weergavenaam wordt getoond, je e-mailadres nooit. Privacy

← Terug naar artikels